duminică, 13 mai 2012

Parca nu-mi vine sa cred: matematicianul Dan Branzei a trecut in nefiinta

Profesorul Dan Branzei a trecut in nefiinta. Vestea e .... e greu sa mai spui ceva....
Implinise 70 de ani pe 21 martie.

Iata, mai bine, un fragment din cartea lui Alexandru Negrescu - Dan Branzei - 70



„Daca eu m-am indragostit de Dan Branzei, in urma cu aproape 20 de ani, a fost tocmai din cauza ca am intalnit primul profesor de matematica cu care am discutat normal, despre ceva pe care toti profesorii de matematica il considera extraterestru. Adica, matematica extrem de abstracta si greu de inghitit pentru copii sau tineri, care numai la matematica nu se gandesc. Niciun profesor, pe vremea cand eram elev in primii ani, nu imi spunea ca, de fapt, matematica este ceva pe care il putem vedea peste tot, exista peste tot, numai ca cineva trebuie sa ne arate pe unde ar fi. Acest mod de a gandi metodica sau didactica invatarii nu este nou, dar foarte putini l-au aplicat in timp. Asta mi se pare contributia de bolta a lui Dan Branzei, ca matematica este parte fireasca a vietii noastre.


Dan Branzei este unul dintre cei care, cu modestia pe care i-o cunoasteti, au pus bazele unor concepte practice de invatare a matematicii in ultimii 17-18 ani. Si lui ii datorez conceptul de Mate 2000. Lui ii datorez faptul ca, prin propriul sau exemplu, este nevoie de metodica in predarea matematicii, ca nu e de ajuns numai stiinta in sine, pe care o ţinem sa o ferim de praf daca nu o introducem in viata reala.” Calin Vlasie

Niciun comentariu: