duminică, 2 decembrie 2007

Cinema Republica pare ca se darama

Am ajuns zilele trecute pe langa Cinema Republica. Cel care era considerat un fel de cinematograf de lux pe vremea lui Ceausescu. Era singurul care avea loja si balcon. Cele mai tari filme acolo rulau. Tin minte ca la un moment dat a rulat filmul 'Pe aripile vantului'. Coada la bilete erae pana in Piata Unirii. Se statea cu orele. Mai ceva ca la carne. De altfel, in anii '80 a merge la cinema era chiar o distractie. Erau putini cei care aveau video si casete cu filme. Multe casete erau traduse de Irina Nistor si circulau de la unul la altul. Trebuie sa recunoastem ca securitatea stia exact cine detinea un asemenea aparat. In fine, ce vreau sa spun este ca Cinema Republica a ajuns aproape o ruina. Mai ruleaza filme, dar cu cinci - sase spectatori. Trebuie sa recunosc ca nici eu n-am intrat de mult acolo. Stiu din ce mi-au povestit altii. Dar am vazut peretele exterior al cinematografului. Acolo unde altadata erau anuntate filmele tari ale lunii, acum e doar un cadrul gol de metal. Iar in coltul lui o placa ne atentioneaza: Ocoliti, pericol de accidente.

Niciun comentariu: